سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت ماما

 

در این مقاله سعی شده که به بررسی چگونگی و شرایط مهاجرت ماماها پرداخته شود. در نظر داشته باشید عزیزانی که در گروه های پزشکی تحصیل کرده و متخصص هستند برای اینکه بتوانند در کشور دیگری مشغول به فعالیت شوند، باید مدارکشان را معادلسازی کنند.

 معادلسازی در هر کشوری شرایط و مراحل خاص خود را دارد و شاید یکی از مهم ترین پیش شرط های آن، داشتن دانش زبانی قوی است. زیرا که این گروه مستقیماً با قشر آسیب پذیر و حساس جامعه در ارتباط هستند و لازم است که بتوانند به بهترین نحو با مردم ارتباط برقرار کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت ماما

شما به هر کشوری که بخواهید مهاجرت کنید باید مدارک تحصیلی خود را معادل‌سازی کنید و به انجمن مربوط به رشته تحصیلی خود در کشور مقصد ارسال کنید که آن‌ها معتبر بودن مدارک شما را تایید کنند.

علاوه بر این باید مدرک زبانی که مورد تایید مقصد باشد را فراهم کنید، مدارک شناسایی معتبری از خود ارائه دهید و مدارکی نیز درباره وضعیت سلامت از شما خواهند خواست.

به علاوه اگر در ایران سابقه کار دارید باید یک گواهی از کارفرمای خود دریافت کنید که در آن مطالبی مانند سمت شما، ساعات کاری، حقوق دریافتی و مواردی این‌چنینی مطرح شده باشد، لازم به ذکر است این گواهی حتما باید مهر و امضای کارفرما را در خود داشته باشد در غیر اینصورت اعتباری ندارد.

در برخی کشورها محدودیت‌هایی نیز برای سن افراد وجود دارد.

در هر صورت در کنار این موارد شما باید حداقل سرمایه لازم برای شرکت در آزمون‌ها و پرداختی‌های لازم جهت ارزیابی مدارک و در نهایتا مهاجرت به کشور مقصد را فراهم کنید.

در بسیاری از موارد پس از آنکه فرد موفق به اخذ ویزای کاری کشور مقصد شود باید دوره‌ای نیز در آن کشور تحت عنوان کارورزی و یا تحصیلات تکمیلی سپری کند و پس از آن اجازه ورود به بازار کار را دریافت خواهد کرد.

مهاجرت ماما به کشورهای عربی

بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، به کشورهای نزدیک ایران از جمله کشورهای عربی متمایل هستند. در نظر بگیرید که کشورهای عربی بسیار تحت تأثیر مناسبات سیاسی قرار می گیرند و در حال حاضر کشوری که برای ایرانی ها راحت تر و سریع تر ویزا صادر می کند، کشور عمان است.

کشور عمان نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای جهان، نیاز زیادی به نیروی متخصص در زمینه کادر پزشکی دارد. بنابراین پزشکان و پرستاران و ماماها می توانند این کشور را جهت مهاجرت انتخاب کنند. برای معادلسازی، این گروه می بایست یک آزمون به نام پرومتریک را پاس کنند که در چندین کشور از جمله خود عمان، ترکیه، امارات، هند و غیره برگزار می گردد.

پس از آن شخص برای یک مصاحبه به عمان مراجعه می کند و نهایتاً در صورت قبولی مجوز فعالیت در این کشور را دریافت می کند. برای این منظور شخص می بایست یک جاب آفر از عمان نیز بگیرد تا نهایتاً بتواند در این کشور اقامت کند. تمامی مراحل معادلسازی در این کشور به زبان انگلیسی انجام می گیرد ولی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

مهاجرت ماما به آلمان

از جمله کشورهایی که شرایط را برای کادر درمان تسهیل کرد، کشور آلمان می باشد. این کشور به گروه پزشکی و پرستاری اجازه می دهد که برای یادگیری زبان آلمانی وارد این کشور شوند و داخل کشور سطح زبان را تقویت کنند.

پرستاران و ماماها می بایست تا سطح B2 و پزشکان تا سطح C1 برسند. در نظر داشته باشید که در کشورهای اروپایی مثل آلمان، مامایی به عنوان گرایشی از پرستاری به حساب می آید.

 متقاضیان با ارسال مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود (ارائه سابقه کاری ضروری نیست) به مراکز درمانی و دریافت تاییده و دعوتنامه از این مراکز می توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند.

 نکته مهم این است که هنگام مراجعه به سفارت شخص می بایست زبان خود را تا سطح حداقل A2 برساند. به این ترتیب ماماها وارد محیط می شوند، زبان آلمانی خود را تکمیل می کنند و مراحل معادلسازی و دوره کارآموزی خود را تکمیل می کنند.

مهاجرت ماما به سوئد

 مامایی در سوئد یکی از موارد بسیار مورد نیاز این کشور می باشد که متخصصین و فعالان بسیار کمی در این رشته ها دارند.

 دوستان عزیز توجه داشته باشید با توجه به کمبود ماما در سوئد، شما می توانید پس از اتمام دوره زبان سوئد در سوئد به، اقدام به فعالیت در این زمینه نمایید.

فعالیت به عنوان ماما در سوئد می تواند به طرق محتلفی باشد برای مثال شما می توانید خود مرکزی درمانی تاسیس نمایید و یا اینکه برای نهادهای خصوصی و یا دولتی کار نمایید.

مهاجرت ماما به کانادا

هر کدام از ایالت‌های کانادا الزامات، مقررات خاص (از جمله قوانین حرفه‌ای مانند LPN ، RPN یا RN) و صلاحیت­های به خصوصی برای ماماها در نظر می­گیرند. از این رو، شرایط مهاجرت ماما به کانادا می‌تواند متفاوت باشد.

در این مقاله سعی شده است که شرایط مهاجرت ماما به کانادا به طور خلاصه شرح داده شود تا از این طریق بتوانید شرایط کار مامایی در کانادا را یاد بگیرید.

از آنجا که کانادا از نظر متخصصان پرستاری ماهر دچار کمبود است، به همین منظور تعدادی برنامه­ تشویقی به خصوص برای دریافت ویزا در نظر گرفته شده است.

در اینجا برای کسانی که می­خواهند درخواست ویزا دهند به تعدادی از این برنامه­ های ویژه پرستاران و ماماها اشاره شده است.