سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کار و زندگی در قطر

یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا که مردم آن درآمد بالایی دارند بی شک قطر است؛ این مسئله سبب شده افرادی از کشورهای فقیر علاقه مند به کسب اقامت قطر باشند. منتهی علی رغم ثروت هنگفت، قطر کشوری در حال توسعه است و اگر افراد بخواهند برای استخدام شدن به این کشور بروند بهتر است از قبل نسبت به بهترین شهرهای قطر برای کار اطلاعات داشته باشند

در حال حاضر درصد قابل‌توجهی از جمعیت قطر را مهاجران تشکیل می‌دهند. استاندارد بالای زندگی در قطر در کنار امکانات نسبتا خوب کشور قطر برای زندگی باعث شده که افراد زیادی جذب این کشور شوند.

زبان رسمی مردم قطر عربی است. به همین دلیل اگر کشور قطر را برای زندگی انتخاب کردید، باید به زبان عربی مسلط باشید. زبان انگلیسی در این کشور به‌عنوان زبان دوم شناخته می‌شود.

شرایط زندگی در قطر

قطر کشوری کوچک است که در خلیج فارس قرار دارد و با عربستان هم مرز است. مردم این کشور به زبان عربی صحبت می کنند. به دلیل بالا بودن تولید ناخالصی در قطر سطح زندگی درقطر از سایر کشورهای خاورمیانه بالاتر است.

 قطر دارای ذخایر قابل توجهی از نفت و گاز است و به عنوان کشوری ثروتمند شناخته می شود. سیستم مراقبت های بهداشتی در قطر برای افراد شهروند قطر بسیار عالی است و در جهان رتبه 13 را دارد. در قطر تعداد مردان 4 برابر تعداد زنان است.

 در قطر زنان تمایل بیشتری برای ادامه دادن تحصیلات تکمیلی دارند. تعداد قابل توجهی مهاجر در قطر وجود دارد که زندگی در قطر را انتخاب نموده و شرایط زندگی در قطر را تجربه می کنند. قطر کشوری گران از نظر هزینه های زندگی محسوب می شود اما با این حال در مورد هزینه های زندگی باید در نظر داشت که آیا فرد در قطر کار می کند و کسب درآمد دارد یا خیر.

 زندگی درقطر هزینه بالایی دارد؛ در قطر افرادی که برای اقامت خود خانه ای را اجاره می کنند از ابتدا می بایست هزینه اجاره یک سال خود را پرداخت کنند که این باعث می شود مهاجرین که تمایل دارند تجربه زندگی درقطر را از طریق مهاجرت داشته باشند از همان ابتدا با یک هزینه ای بالا جهت اجاره ملک روبرو شوند.

شرایط  کار در قطر

شرایط کار در قطر بسیار مناسب است و افراد زیادی طرفدار مهاجرت کاری به این کشور هستند و با اخذ ویزای کار قطر می توانند به انجام کار بپردازند. درآمد سالیانه این کشور از صادرات نفت و گاز به دیگر کشورها می باشد.

 همچنین این کشور از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار می باشد که باعث شده است توریستان زیادی هر ساله برای گردشگری به این کشور سفر نمایند. شهر زیبای دوحه پایتخت کشور قطر می­ باشد که مردم در این کشور از شرایط و استانداردهای بالای زندگی برخوردار می باشند.

هزینه زندگی و اقامت در قطر

قیمت اجاره مسکن در قطر بستگی به نوع ملک و محل آن دارد. اکثر مهاجران در قطر در دوحه مستقر هستند و تصمیم می گیرند که در یک منطقه بر اساس موجود بودن فروشگاه ها و نزدیکی به محل کار یا مدرسه فرزندانشان مسکنی را تهیه کنند.

 مناطق مختلف دوحه به ساختمان ها و معماری و میزان لوکس بودن آن بستگی دارد و موارد متفاوتی دارد اما هیچ محله ای در قطر بد یا ناامن نیست.

در قطر یکی از حقوق مهاجرین شامل کمک هزینه مسکن است که یا به صورت ماهیانه پرداخت می شود و یا یک مبلغ وام یک باره پرداخت میگردد، دیگر کمک هزینه ها و وام های بانکی در قطر ممکن است شامل هزینه حمل و نقل شود، همچنین هزینه های مربوط به مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک در قطر بسیار گران است.

 همچنین هزینه های خوراک و مواد غذایی نیز در قطر بسیار سنگین است چرا که این اقلام نام برده همگی از کالاهای وارداتی محسوب میشود.

بهترین مناطق قطر برای اجاره خانه

اجاره‌ی خانه در منطقه مروارید قطر شامل کاشانه‌ها و خانه‌های مسکونی در پرتو، ویوا بحریه و کوارتیتر قنات هستند. این مناطق نیز جز منطقه‌های مجلل و لوکس است.

 آن‌ها دارای نماهای طبیعی و زیبا هستند. در این کاشانه‌ها و خانه‌ها وقتی پنجره را باز می‌کنند می‌توانند با نمای دریا روبه‌رو شوند و به‌ راحتی از امکانات و تجهیزات ساحل برخوردار باشند.