سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کار در عمان

عمان کشوری واقع در خلیج فارس می باشد که پایتخت آن شهر مسقط است. با توجه به رشد زیاد کشور های حوزه خلیج در سال های گذشته، کشور عمان نیز از این قائده مستثنی نبوده و پیشرفت چشمگیری در تمامی زمینه ها داشته که همین امر باعث گردیده افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال فرصت های کار در عمان باشند و مایل به مهاجرت کاری به عمان باشند.

صنعت ماهیگیری و کشاورزی جزو صنایع اصلی کشور عمان محسوب می شود به طوری که در در ساخت کشتی جزو کشورهای اول دنیا محسوب می شود و در این زمینه بسیار مهارت دارند.

همچنین به دلیل منابع فراوان نفت و گاز در حوزه خلیج فارس، کشور عمان مانند سایر کشورهای این منطقه، منبع اصلی درآمدش از فروش نفت و گاز است. کشور عمان در سال های اخیر سیاست هایی جدیدی مبنی بر جذب نیروی کار ماهر اندیشیده است.

از آنجایی که کشور عمان در نزدیکی ایران قرار دارد و ارزش ریال عمان بسیار بالا است، لذا ایرانیان بسیاری در تلاش هستند که بتوانند ویزای کاری عمان را بدست بیاورند.

ویزای کار در عمان

ایرانیانی که قصد مهاجرت به عمان از طریق اخذ ویزای کاری دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای عمانی یا شرکت تجاری دارند.

 عمان ویزاهای کاری خاصی با شرایط متفاوت ارائه می دهد زیرا در مشاغل مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد. کارفرمایان برای اینکه بتوانند دعوتنامه ای به متقاضی ایرانی دهند باید مجوز کار افراد را از اداره کار و پلیس کشور عمان دریافت کنند. متقاضیان ایرانی بعد از دریافت دعوتنامه می توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هرچه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.

قوانین استخدام در عمان با سختی و محدودیت های زیادی روبرو است. کشور عمان به افرادی مجوز کار اعطا می کند که سنشان بین 21 سال و حداکثر 60 باشد. از شرایط ضروری و مهم دیگری که فرد متقاضی باید داشته باشد تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است.

مدارک مورد نیاز ویزای کارعمان

برای کار در عمان، بعد از اخذ دعوت نامه کاری و مراحلی که در بالا به آن اشاره شد فرد متقاضی باید برای دریافت ویزای کاری خود مدارکی را ارائه دهد.

 مدارک مورد نیاز برای ویزای کار عمان بدین شرح است:

1فرم درخواست ویزا به صورت کامل بصورت آنلاین

2عکس گذرنامه که نباید قدیمی تر از 6 ماه باشد

3کپی گذرنامه، یک اسکن واضح از صفحات اطلاعات گذرنامه که باید بیش از شش ماه از تاریخ انقضا ویزا اعتبار داشته باشد

4کپی مجوز کار صادر شده توسط وزارت نیرو برای هر فرم درخواست

5نامه دعوت یا پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده درعمان

6دو قطعه عکس گذرنامه ای 6 در4

7مدارک تحصیلی مربوطه

8پرداخت هزینه های سفارت

مزایای کار در کشورهای عربی

درآمدی بالا حتی در مقایسه با کشور هایی که درآمدشان به دلار است.

کار در عمان به سطح زبان انگلیسی عالی و ارائه مدارک زبان پیشرفته ای نیازی ندارد.

فرهنگ کشور عمان و ایران، شباهت های بسیاری به یک دیگر دارد و از این رو زندگی برای ایرانیان در این کشور بسیار ساده می باشد.

نرخ بیکاری در این کشور کم است و همین موضوع باعث شده است تا امکان مشغول شدن به شغل مورد علاقه برای هر فرد در آن وجود داشته باشد.

نرخ بیکاری درعمان

کشور عمان، دارای نرخ بیکاری برابر 30/3 درصد می باشد که نرخ بیکاری بسیار کمی محسوب می شود، بنابراین افراد بسیاری می توانند به کشور عمان مهاجرت کنند و در شغل مورد نظر خود مشغول به فعالیت شوند.

البته نا گفته نماند که علاوه بر نرخ بیکاری، شغل های مورد نیاز کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید نیز اهمیت زیادی دارد

میزان حقوق در عمان

حقوق و دستمزد در کشور عمان در سطح بالایی است. به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور عمان در سال 2021، در حدود 1783 ریال عمان است. از آنجایی که ارزش هر ریال عمان، برابر 2.6 دلار آمریکا است، ایرانیان بسیاری به دنبال کار در عمان هستند