سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت کادر درمان

 

مهاجرت و کار در کشوری دیگر به‌عنوان عضوی از کادر درمان هدفی مشخص برای برخی از افرادی است که در این رشته‌ها مشغول‌به‌کار هستند.

افرادی که در رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری یا سایر رشته‌های مرتبط با کادر درمان تحصیل کرده‌اند، حتما برای مهاجرت خود می خواهند بدانند چه کشوری می تواند از لحاظ زندگی و شغلی پاسخگوی نیاز‌هایشان باشد.

 برخورداری از درآمد بالا و کار در بیمارستان‌های رده‌بالای جهانی، از جمله دلایلی است که کادر درمان را علاقه‌مند به مهاجرت می کند.

نحوه مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور بخاطر پیچیدگی این رشته و ارتباط آن با سلامت مردم، نیازمند طی کردن آموزشها و قبولی در برخی آزمونها می باشد.

پزشکان و پرستاران برای مهاجرت و کار در تخصص خود نیازمند معادلسازی مدارک تحصیلی خود هستند. برای کشور هایی چون آلمان، سوئد، نروژ و عمان شما قبل از انجام معادلسازی مدارک خود و قبولی در برخی آزمونها نمی توانید واجد شرایط برای کار و داشتن مطب خود شوید.

ویزای موردنیاز برای مهاجرت کادر درمان

شرایط اخذ ویزا برای هر کشور متفاوت است. اما به‌طور کلی اعضای کادر درمان برای مهاجرت به کشور موردنظر خود موظف به دریافت ویزای کار هستند.

 ویزای کاری در زمینه‌های شغلی متفاوت ارائه می‌شود. برای دریافت ویزای کار، فرد متقاضی باید از سوی یک بیمارستان یا یک مرکز پزشکی پیشنهاد شغلی دریافت کند.

البته برای آن دسته از دانشجویانی که تحصیلات پزشکی خود را در کشور موردنظرشان گذرانده‌اند، نیازی به دریافت ویزای کار برای کار کردن در کشور موردنظر آن‌ها نیست و می‌توانند از طریق ویزای تحصیلی خود اقامت خود را تمدید کنند.

برای افرادی که قصد مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را به‌عنوان کادر درمان دارند، دریافت گرین کارت آمریکا اجباری است. تحت قانون مهاجرت آمریکا، نوعی از گرین کارت که به برنامه A معروف است، وجود دارد که مخصوص پرستاران فیزیوتراپیست‌ها و متخصصان بیمارستانی است.

بهترین کشور برای مهاجرت کادر درمان

اغلب کشورهای جهان امروزه به واسطه ی افزایش میانگین سنی جمعیت خود، در پی استخدام نیروی کار جوان و باتجربه می باشند. از سویی دیگر همین بالا رفتن میانگین سنی سبب شده است تا نیاز به خدمات درمانی در کشورهای گوناگون افزایش یابد.

با این توصیف می توان گفت انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت کادر درمان بیشتر وابسته به معیارهای شخصی افراد می باشد. اما در این میان توصیه ی ما برای مهاجرت کادر درمان جایی میان کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس می باشد.

کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس مانند عمان، قطر، امارات متحده ی عربی، کویت و... با برخورداری از منابع سرشار نفت و انرژی، امروزه در شمار ثروتمندترین کشورهای درحال توسعه قرار دارند.

ویژگی های بسیاری در این کشورها آن ها را به مقصد ایده آل مهاجرت کاری کادر درمان تبدیل می کند که از جمله آنها می توان به اقتصاد با ثبات، ارزش واحد پولی بالا، امنیت شغلی، نزدیکی به ایران و به دنبال آن تسهیل در رفت و آمد، برخوردار شدن از حقوق و مزایای شغلی، امکان پیشرفت و... اشاره کرد.

شرایط پذیرش کادر درمان در خارج از کشور

دو مسئله مهم در مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور، یکی معادل سازی مدرک و دیگری تسلط به زبان کشور مقصد است. مدت زمان طی کردن این مراحل یک تا دو سال است.

معادل‌سازی

به دلیل تفاوت سیستم آموزشی بین کشورها، فرد متقاضی می‌بایست در دوره‌های آموزشی تئوری و عملی و در نهایت آزمون‌های معادل‌سازی برای برطرف شدن این اختلافات در کشور مقصد شرکت کند و در صورت قبولی مدرک معتبر برای فرد صادر می‌شود.

مدرک زبان

یکی از الزامات برای مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور داشتن مدرک زبان یا گذراندن دوره های زبان در کشور مقصد، به علت پراهمیت بودن ارتباط کادر درمان با بیماران است. فرد متقاضی باید برای کشورهای اروپایی، سطح زبان b2 یا c1 و برای کشورهای انگلیسی زبان آیلتس 7 یا 8 داشته باشد.

ثبت نام آزمون پرومتریک

نکته ی قابل توجه در مواجهه با آزمون پرومتریک این است که آزمون های پرومتریک در داخل ایران برگزار نمی شوند و داوطلبان می بایست برای شرکت در این آزمون حتما از کشور خارج شوند.

خوشبختانه در مرحله ی ثبت نام الزامی برای خروج از کشور وجود نداشته و متقاضیان می توانند از طریق اینترنت در آزمون پرومتریک تخصص خود نام نویسی کنند.

شایان ذکر است که ثبت نام آزمون dha) آزمون پرومتریک دبی) با ثبت نام در هر آزمون پرومتریک دیگر مقدار کمی متفاوت می باشد. همچنان که ذکر کردیم ثبت نام در آزمون پرومتریک کشورهای مهاجر پذیر واقع در خلیج فارس، تفاوت های جزیی با یکدیگر دارند؛ از این رو اهمیت دقت در هنگام ثبت نام برای پیشگیری از هر اشتباه و اختلالی حیاتی می باشد.

برای نام نویسی در آزمون پرومتریک یا ثبت نام آزمون dha متقاضیان می بایست به سایت نام نویسی مربوطه مراجعه کرده، پس از تکمیل فرآیندهای هویتی و بارگزاری مدارک مورد نیاز، تخصص خود و نیز زمان و مکان آزمون خود را انتخاب کنند.

پس از طی کردن این مراحل نوبت به پرداخت هزینه ی آزمون پرومتریک می رسد. توجه داشته باشید که هزینه ی ثبت نام آزمون پرومتریک با توجه به نوع رشته و تخصص داوطلب و برخی موارد دیگر می تواند تغییر کند.

منبع : سلام نو